Nieuwsoverzicht

Any-iT VoIP telefonie introduceert I AM totaal communicatie

Any-iT introduceert totaalcommunicatie met I AM! Optimale communicatie via telefoon, video of chat is essentieel voor een goede samenwerking.

I AM is beschikbaarheid, chat, desktop delen, bellen en video. Op PC, Mac, tablet en smartphone, binnen één oplossing en via één interface.

 

Optimale communicatie, via telefoon, video of chat is essentieel bij een goede samenwerking. I AM Totaalcommunicatie is één platform om efficiënt te communiceren, waar u ook bent en hoe ú dat wilt. Met I AM kunt u vanuit één interface de beschikbaarheid van uw collega’s zien, chatten, bellen, vergaderen en samenwerken op élk apparaat. I AM werkt met uw bestaande vaste en mobiele nummers, geïntegreerd in uw telefooncentrale. I AM Totaalcommunicatie is beschikbaarheid, chat, desktop delen, bellen en video, op PC, tablet en smartphone.

I AM voorbeeld

Telefooninstellingen zoals “niet storen” en nummer doorschakelen kunnen in I AM ook ingesteld worden. I AM is volledig geïntegreerd met de telefooncentrale en het telefonie netwerk. Dat betekent dat de I AM oplossing gecombineerd kan worden met telefoontoestellen, maar ook kunnen de I AM software applicaties gebruikt worden om mee te bellen. Er is I AM software beschikbaar voor PC (Windows en Mac), smartphone (iPhone en Android) en tablet (iPad).

 

 

I AM als softphone

thumb_privatevoice

I AM kan dienst doen als vervanger van het vaste telefoon toestel. In moderne flexibele werkomgevingen komt steeds vaker de wens naar voren om te kunnen bellen via de PC of laptop. De I AM Desktop client software kan in deze vraag voorzien . Daarnaast voegt I AM mogelijkheden toe, zoals video bellen, groepsgesprekken, chat en inzicht in de beschikbaarheid van de collega’s. I AM integreert met de contacten in Outlook, zodat ook deze binnen handbereik zijn als men belt via I AM.

I AM in combinatie met vast toestel

thumb_hostedvoice

I AM kan worden gecombineerd met het bestaande vaste telefoontoestel. In veel gevallen is het vanuit oogpunt van belgemak gewenst om gebruik te blijven maken van een vast telefoontoestel. Ook binnen Terminal Server en Citrix omgevingen is het advies het real-time spraak en video verkeer niet via de terminal sessie te laten lopen. De I AM Desktop client software kan de vaste telefoon aanvullen. Via I AM kunt u bijvoorbeeld zoeken in uw Outlook contacten en deze vervolgens oproepen vanuit I AM, gebruikmakend van het vaste toestel. Naast deze Outlook integratie worden chat, groepsgesprek en beschikbaarheid van collega’s toegevoegd aan de reeds bestaande telefoniemogelijkheden.

Een bijkomend voordeel is dat de I AM Desktop client ook gebruikt kan worden op een
laptop, of op een PC thuis. Op die manier is het mogelijk óók te bellen via de I AM Desktop client als men op een andere locatie werkt, waar het vaste kantoor toestel niet voor handen is.

I AM voor mobiele werkers

thumb_voip

Met I AM staan uw mobiele werkers altijd in contact met de collega’s. De I AM Mobile App kan worden geactiveerd op de smartphone van de gebruiker. Op dat moment zien de collega’s de mobiele beschikbaarheid van de gebruiker. De gebruiker kan via zijn mobiele telefoon nu bellen, videobellen en chatten met collega’s en anderen. Ook kan de gebruiker gebeld worden op zijn I AM Mobile software. Als er gebruik wordt gemaakt van Vast-Mobiel integratie zal de gebruiker worden opgeroepen op zowel zijn I AM Mobile App, als ook op zijn mobiele telefoon zelf. Er komen dus twee oproepen tegelijkertijd binnen op het mobiele toestel.. Dat kan onwenselijk zijn. In dat geval kan de App worden uitgeschakeld voor het ontvangen van oproepen. Dezelfde gebruiker kan tegelijkertijd ook beschikken over de I AM Tablet client, zodat dezelfde functionaliteit beschikbaar is op de Tablet. Veel mobiele werkers beschikken over een laptop. Daarop kan de I AM Desktop client software worden geïnstalleerd, zodat I AM ook gebruikt worden op de laptop voor bellen, video bellen, chat, desktop delen en beschikbaarheid.

thumb_contact

Hoe werkt het

I AM werkt middels een applicatie welke u kunt installeren, zowel op uw desktop als smartphone/tablet.

Wat kunt u er mee

Met I AM kunt u bellen, chatten, maar ook instellingen aan uw account wijzigen, zoals u dat eerder met Hipper deed. Daarnaast zal bij een nieuw abonnement de Broadsoft communicator komen te vervallen, aangezien I AM hetzelfde doet!

  • Beschikbaarheid van collega’s zien.
  • Uw desktop delen.
  • (Video) bellen.

Voorbeeld

I AM beschikbaarheid

In dit statusvenster kunt u de beschikbaarheid van uw collega’s zien. Men kan hier de status zelf wijzigen of door middel van inzage in de agenda van Outlook.

I AM bel geschiedenis

Hier in kunt u de bel geschiedenis zien.

I AM bellen

 

Hiermee kunt u simpel een nummer bellen.
Het werkt uiteraard ook met uw (USB) headset!

Kosten

Any-iT levert deze dienst mee met het Premium Pack Plus voor klanten die een nieuw abonnement afsluiten, Business communicator komt hiermee te vervallen.

Downloads

Windows: http://download.voipit.nl/IAM/PC/IAM.exe
Apple: http://download.voipit.nl/IAM/MAC/IAM.dmg

Smartphone: vanuit betreffende appstore.

FAQ

Is er een I AM app voor Windows Phone?

Nee, er is geen app voor Windows Phone. Gezien het beperkte marktaandeel van Windows Phone zijn er geen plannen om een I AM app voor Windows Phone te gaan ontwikkelen.

Is er een I AM app voor Android Tablet?

Nee, nog niet. Deze App is op dit moment in ontwikkeling en wordt in de loop van 2015 verwacht.

Chat-berichten die ik op één device heb verzonden zie ik niet op een ander device. Hoe kan dit?

Op dit moment wordt de chat-historie van I AM lokaal binnen de client software opgeslagen. Berichten die dus verzonden worden vanaf device A zullen alleen op device A worden opgeslagen, en niet op device B. Op dit moment wordt gewerkt aan de verder ontwikkeling van I AM, waarbij ook een cloud-opslag van de chat historie op de roadmap staat (verwachting: eind 2015).

Op sommige (wifi)locaties werken bepaalde functies (chat, beschikbaarheid) van I AM niet?

De I AM apps maken voor de verschillende services van I AM gebruik van een aantal servers met bijbehorende IP adressen en communicatie poorten. Voor een correcte werking dienen deze servers en poorten bereikbaar te zijn. Zorg er voor dat firewalls de communicatie via deze IP’s en poorten toestaan. In de configuration guide staat een overzicht van de gebruikte IP adressen en poorten.

Ik heb een collega uitgenodigd, maar het beschikbaarheidsicoon blijft op ‘vraagteken’ staan?

Dit kan betekenen dat de collega de uitnodiging nog niet heeft geaccepteerd. Een uitnodiging kan opnieuw verzonden worden door via het rechtermuisknop-menu te kiezen voor afmelden en vervolgens weer voor aanmelden. De uitnodiging wordt dan nogmaals verstuurd.

Ik heb een werkplek met twee beeldschermen. Hoe kan ik het andere beeldscherm selecteren voor desktop delen?

In de huidige versie van I AM kan alleen het primaire beeldscherm worden gedeeld. Het kunnen selecteren van een beeldscherm staat op de roadmap voor 2016.