Mailfilter

Dagelijkse rapportage email in Quarantaine

Met het nieuwe spamfilter ontvangt u dagelijks een rapportage email met daar in een overzicht van de emails die in quarantaine staan voor u.

In het overzicht staat de tijd dat de email is aangekomen, de afzender van de email, het onderwerp de grootte en de reden van tegenhouden. Achteraan op de regel kunt u de email vrijgeven of de afzender defintief op een blacklist zetten zodat u geen mails meer van die persoon ontvangt en de mail verwijderen.

Bij vrijgeven wordt de email alsnog in uw postvak afgeleverd, dus deze handeling vraagt wel om oplettendheid, over het algemeen komen er weinig tot geen legitieme emails in quarantaine terecht.

Wilt u een afzender op de whitelist zetten dan kunt u hiervoor inloggen op het klant-portaal. De procedure om in te loggen vind u hieronder.

Inloggen in Any-iT mailfilter.

Ga naar de website: https://mailfilter.any-it.nl

U komt bij onderstaand scherm uit.

Klik op de knop “? Haal inloglink op”, dan heeft u de mogelijkheid om het emailadres in te vullen, klik daarna op de knop “indienen”,

u ontvangt dan een email met een link waarmee u kunt inloggen op het spamfilter.

Eenmaal ingelogd ziet u onderstaand scherm, het is verplicht om bij de eerste keer inloggen een eigen wachtwoord aan te maken, met dit wachtwoord kunt u later weer opnieuw inloggen.

Het menu aan de linkerkant bevat de hoofd-functies die u zelf kunt gebruiken.

Het toevoegen van een afzender aan de whitelist ziet er als volgt uit:

U kunt hier, door het invullen van het email adres een afzender op de whitelist zetten, hiermee zal email van die specifieke afzender altijd afgeleverd worden.

Voor de Blacklist geldt hetzelfde, alleen zal dan die afzender altijd geblokkeerd worden.